fredag 28 mars 2008

Aahhh....



Sååå störande, hade jusst skrivit ett ganska långt inlägg, och det försvann!!!!

Men iallafall så ska jag försöka skriva d pånytt, men ja antar att det inte blir lika långt.

***************************************************************


Nu sitter jag här då, Melissa bygger pussel, gubben e ti stan efter nå delar och lillon sover.

Sitter hon lyssnar med ena örat om lillon har vaknat, men d har hon inte. Andra örat lyssnar till bykmaskinen om den är klar, men det är den inte:) så ja kan sitta i lugn och ro!

Har igång andra bykmaskinen för idag! Först hade jag M, F å mina kläder på tvättning, och nu går en halvtimmes maskin med lillons kläder i! Det är så tacksamt med ett snabbprogram för småkläderna:)

En 1,2 tiden så kommer A hit och tittar till lillon, får se då om hon har växt ngt:)
Navelstumppen trillade även idag, så kanske lillon också får ta ett Fredags bad idag då som alla andra i familjen:)

Efter att A har varit hit så ska jag försöka mig ut på en prommenad, det gäller bara att lillon sover så jag får gå i lugn och ro:)
Efter att jag har varit ute så blir det att göra mat, blir tortillas idag:)*mumms*
Brukar ha d som Fredags mat ganska ofta, men nu tror ja d e en tid sen facktist:)

Ikväll, "När d blir mörkt" som Melissa uttrycker det så kommer mommo och moffa hit:) ska bli roligt att ha dom här. Och se vilka fina kläder mommo har köpt åt Lillon:)
Melissa inväntar sina simpsons kinderägg som mommo hade glämt hemma förra gången:)

Annars i heljen blir d att ta d lugnt, T, M & Y skulle vel kanske komma och hälsa på. Och så väntar vi på besked av bobbo å gommo om dom kommer:)
Har inte vågat sakt ngt åt Melissa att dom kanske kommer, för om det inte blir så så blir hon såååå besviken. Så d e lika bra att vara tyst tills vi vet säkert:)


Nåja... nu ska jag gå och plocka ur lillons kläder och hänga upp dem och sen ska jag sätta mig på golvet med stora gumman och bygga pussel:)
Borde även skriva färdigt förlossningsberättelsen som jag har på börjad i min "Dagbok". Somnade ifrån den sisst när jag skrev, så jag borde slutföra den.
Även posten borde jag gå och hämta.

D blev mycket nu på engång, så nu får det räcka med skrivandet för denna gång! uppdatering kommer kanske nästa gång efter heljen eller ngt. liknande.

Men ha en super skön dag i det underbara vädret, och en lika super skön helj ska ni ha för den delen:)

PS. Namn förslag till Lillon mottages med vänlighet;)DS.


Kram
Här har n i en bild på stolta Stora syster med "stora" Lilla syster i famnen;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig! Brukar kika in på din blogg nu som då, men vet inte om jag lämnat nån kommentar nångång. Men såg att du ville ha namnförslag på lillon. För några år sen hittade jag en sida som heter babyfriends.se, och där fanns ett syskonpar som heter Melissa & Miranda, så Miranda är mitt namnförslag på tjejen.

Lite och Stor. sa...

Miranda har jag facktist haft på förslag åt gubben, men han gillar det inte! så det blir att fundera vidare:)

Anonym sa...

felicia e ju ett fint namn. likaså alva, wilma, maja, linnea, ida, ebba. nu kom d många, hihi :)