lördag 1 mars 2008

En uppdatering...

Det ligger nog på sin plats nu!:)
Egentligen skulle jag vilja vara någon annanstans en hemma framför datorn, men tyvärr! Och det är ju fortfarande 6 dagar kvar... och i värsta fall 20! Men ja tvivlar på att det tar så länge förens vi får detta överstökat;)
Som sakt så har mina föräldrar varit här sen i Onsdas! Har varit sååå skönt och roligt att ha dom här! Lite omväxling från den vanliga vardagen som består av att gå hemma och lunka och inte ha någon vuxen människa att prata med!
Såå... I onsdas gjorde vi nu inget speciellt... Fammo var här när mommo, moffa & Melissa kom! Men dom höll precis på att packa ihop i bilen då för att svänga kosan mot Pörtom igen!
På torsdagen åkte vi in till stan allihopa förutom Fredric för han va ju i jobb.
Var till kangasmestarit och hittade gardinstyg för 2,90/meter:) Tippa att man var nöjd när man hittade så billigt:)
Köpte även mat och lite sånt!
På Torsdas kvällen hade jag älsklingen att sätta på bastun så jag fick gå och mjuka upp min rygg för att få värken att släppa. Men det gjorde den dock inte! Trodde att d var på allvar då, men si NE!!!
På fredagen var vi till Kortesjärv och handlade! Konstaterade att jag hade köpt all för lite kött, så då åkte vi dit en sväng!
När vi kom hem kokade vi kaffe och åt en bulle:)
Sen gick vi ut och gå en 2kms länk! Sååå härrligt väder, solen lyste och det var ca -4 grader!
Mamma och jag gick in efter promenaden, men Melissa och moffa lemnade ute!
Dom var ute totalt 1½ timme då:)
Nä dom kom in hade jag Melissa att hjälpa mig att byta sängkläder! Tänkte jag måste göra det nu medan jag orkar och klarar av det! Men gumman e ju så duktig att hjälpa mamma, så det gick så bra så:)
På kvällen blev det bastu för att sen titta på Lets Dance och äta lite snacks;)
Och jag tyckte det var helt rätt att Linda åkte ut!
Idag åkte mommo och moffa hem på förmiddagen, och när dom hade åkt så gjorde vi oss klara för att åka till stan en sväng! *igen*
Köpte sidenband som skall bli gardinsupptagningar sen när mamma kommer hit igen och ha sytt mina gardiner!
Och så var jag till apoteket och handlade mera hostmedicin åt Melissa + panadol! Har ju inget värkmedicin hemma överhuvudtaget konstaterade vi här för någon tid sen! SÅ nu har vi 2 lådor:)
Men denna oändliga hosta som Melissa har, och överlag förkylning! Vet inte vart vi skall börja ta vägen med henne! Men vi skall ta och börja preparera henne nu så kanske det släpper då:)
Ikväll blir det bara en lugn hemmakväll! Sitta och mysa framför TV.n, så skönt att bara få sitta brevid gosen med busen i famnen:)
Men men...
Melissa tittar på babar för tillfället! Hon fick en ny film när vi var till stan!
Skall ta och klä på oss nu och gå ut! Gubben kör av och an med snöskotern, så jag tror vi ska gå ut och hjälpa honom att köra upp lite bränsle;)
Ha d bra....
Kramen

Inga kommentarer: