onsdag 5 mars 2008

Nu är det kväll igen...


Och jag sitter och väntar på att mora ska ringa:)


Va ha vi hitta på med idag då??*hmm*

På förmiddagen gjorde vi jusst inget alls... åt frukost å plockade lite saker, men mest slöade vi;)


På eftermiddagen så började jag med att diska, och sen kom jag på att jag har tittat på dessa mellandörrar ända sen vi hit flyttade hur smutsiga dom egentligen va, så då tog jag sprayflaskan med medel i i ena handen å trasan i andra handen och torkade alla dörrar med god min:)

Förstår mig icke på hur ngn får dörrar inomhus att se ut på d sättet, men tydligen går det nog d oxå!


Sen plockade jag ner kläder, vek dom och satte i skåpen.


Började förbereda maten så jag inte behövde göra allt på en gång! Idag blev d skinklåda. När klockan var lite före fyra satte jag maten i ugnen och så klädde vi på oss för att gå ut i snön en stund!

Då kom ja på att ja måste nog testa och se om min rygg klarar av att krypa på alla fyra i snön å leka m gumman, och det gjorde den. Så då började vi gräva en tunnel... tungt var det, men enligt Melissa så var det nog värt mördan!:)



När pappa kom hem så gick vi in, han gick i duschen så fick maten vara inne i ugnen en stund till. När han hade duschat så åt vi, å d va super gott med en färsk grönsallad till!:)


Efter att vi hade ätit så startade F skotern och började klä på sig skoter dräkten sakta men säkert, och för ca.½ timme sen så åkte han iväg till Nars för att få bort sin tråll kalufs;)



Nu har jag igång en kort tvättmaskin med våra nya sängkläder , otroligt vad dom kan stinka när dom är nya, tvättar alltid upp sängkläder och lakan före användning för den lukten är inget man vill ligga och dra i sig nätterna igenom första gången man använder dom.



I mårgon blir det då en stads resa med Nanu om jag fortfarande är hemma då;)

Ska bli ql att åka dit med någon annan en bara Melissa, Fredric är inget att vilja ha me, för då får man ingen ro! Ska inte ha något speciellt... förutom en badabonk:)



Tjaaa... va ska jag mer säga... Tror d får vara bra så;)




Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Köpte en badabunk i lördags när jag var till stan,åt våra andra barn har vi haft en hel vanlig men den har farmor fått ärva till mattvätten=) köpte en lite mindre med plugg i botten så att man inte behöver vinka hela bunken när man ska ha ut vattnet.Minsta tösen prövade den och när vi hade färdigt lade vi bunken ovanför golvsilen,öppnade pluggen och vattnet rann direkt ner.Bästa köpet jag gjort på länge! / mamma till 3

Lite och Stor. sa...

en sån bada bunk har Melissa hemma hos mommo och moffa oxå, tycker dom e jätte bra jusst tackvare att man inte behöver lyfta den för att gå ur vattnet:)