söndag 2 mars 2008

Söndag och ensam!

Nu e d då söndag igen! Vart tar dessa veckor vägen egentligen?
Tiden går så oerhört snabbt så man hinner inte med!
I dag e vi då ensamma hemma Melissa och jag, hu länge vet jag ej, med det visar ju sig då när gubben kommer hem igen:)
Han e nämligen och kör snöskoter med sin äldre bror, tror dom skulle åka till evijärvi om jag försto saken rätt!
Melissa och jag har oxå varit ute redan idag, kom in för en liten stund sen! Så d blev lite över en timme, jag behövde frisk luft! T'nkte nämligen att mitt illa mående skulle gå över då, men se nej så blev d ju inte! Mår fortfarande lika pyton som jag gjorde före vi gick ut:(
Vet inte riktigt vad vi skall hitta på nu! Melissa leker för sig sj, kanske man skulle ta och bänka sig i soffan och titta vasaloppet, d brukar ju höra till! Och med detta illamående duger jag inte till mycket annat idag! Har facktist igång en bykmaskin och så har jag klorblekt ett par byxor! Men d e enda!
Jo... medan vi var ute och pappa ännu var hemma så satte vi selen på Lady och kälken efter henne och var ut och gick en bra bit med henne! Men hon har nog enormt uslig kondition måste jag säga! Skulle behöva ha henne här på en diet en vecka eller 2, hon håller på att bli FÖR fet! Nu e hon bara fet, och d e ju inte heller bra! Speciellt när man tänker på att hunden är endast 3-4år!
Men... matar man hunden med kakor och ost dagligen flera gånger så då blir det på detta vis!
Nåjaa... orkar inte skriva mera nu! Men ni skall ha d så bra:)
Kram

Inga kommentarer: