tisdag 22 juli 2008

Tisdagen är snart slut...

Å jag med:)

Har städat hela eftermiddagen, har ännu en tvättmaskin att tömma bara den blir klar.
Först i mårse när vi steg upp... ½10:) så åt vi frukost och läste posten och slöade lite:)
Sen åkte vi till Kortesjärv för att handla mat och Fredric köpte lerduvor och skott.

När vi kom hem blev d att mata J med potatis och sätta igång matlagningen så att vi skulle få mat någon gång:) Till oss själva blev d Götas kotletter, ris och en grönsaksgratäng... men d sisst nämnda är det endast jag som äter:( Borde skola upp dom jag bor med... Melissa kan nog äta det ibland, men Fredric... d e totalt OMÖIJLIGT:P

Nåja, när maten äntligen var inne i ugnen så började jag kasta mattorna i andra ändes farstu... kunde ju inte precis kasta ut dom på trappan eftersom det REGNAR:( Detta finska sommar väder, fyyyyy för det. Jag vill ha SOL:)

Nåja, efter mattorna så rev jag ur alla sängarna för att byta där. Finns det ngn härligare känsla en att rulla in sig i rena sängkläder efter ett bastubad???:) Torkade dammet efter att jag hade startat första tvättmaskinen för dagen:)
Sen när det var klart så var maten färdig och det blev dax att äta:)

När alla magar var mättade så var det bara att fortsätta med städningen, och då gick F & M ut... D passade mig ypperligt:) Och Josefine tog dom med sig ut och satte i vagnen så hon fick börja sova. Och då fick jag ju städa i lugn och ro... å d va skönt:)

Då var det dax för golvet... dammsuga och skura. Sen blev d WC.ns tur... och jag gnuggade även väggarna där. Sen fick blommorna sig ett vattenstänk och sen plockade jag ur tvättmaskinen. Startade en ny tvättmaskin och började plocka ur och i diskmaskinen och städa upp i köket.

Och ikväll när tjejjerna somnat och vi har badat bastu så skall vi tydligen kolla Anacondas:( Och det är inte precis min favorit eftersom det är en skräckis... men d e vel bara att krypa upp bredvid gosen med filten över sig så man har chans att dra den över huvudet om det blir för hämskt:P

Nåja... nu har jag inte mera att berätta för idag, kanske återkommer i mårgon. Vet inte ännu vad vi skall hitta på då, men ngt blir d vel nog:)


Kram

Inga kommentarer: