fredag 30 maj 2008

Äntligen sommar:)

Å d märks mycket bra även här att det börjar bli sommar nu, hinner inte sitta vid datorn mycket mera, och så har jag inte haft någon inspiration att skriva heller:(

Har hent mycket sen jag skrev sisst, i söndas var min kära vän N hit... vi satt ute i gungan och pratade först, men sen blev d så kallt när klockan var ca. halv 11, så då gick vi in och kokade kaffe åt oss:) *tack för pratstunden vännen*<3

Har även fått en del av mina stenar på plats runt blombänken... och grävt resten av "rännan" runt som även den väntar på stenar nu... men det får bli ett projekt i nästa vecka:)

Vi har även grävt bort 3 buskar som vi inte ville ha... och lekstugan e nästan färdig skrapad nu, väntar bara på lite finputsning och sen ska den målas:)

Har slipat rost av "härveln"(klädsnurran) så den ska putsas och målas om och sen ska det ny klädlina dit:)

Tycker jag har en hel del projekt på G nu... men det är bara roligt så även jag har ngt att göra när vi e ute:)
Nästa vecka tror ja jag tar mamma med och så åker vi och handlar uteblommor så får jag även börja plantera dom:)

Igår tvättade jag alla långmattor + datarummsmattan... men jag tror jag viker ihop dom och sätter dom i skåpet. Dom får ligga där tills vi kommer hem i nästa vecka så får jag städa ordentligt då. Kanske det får räknas som midsommar städningen då;)


Idag när gubben kommer hem så ska vi äta och sen drar det av till Vasa. Broders sambo blir färdig hälsovårdare idag... så vi skall dit på examenskaffe:) Guuben skulle vel sluta kl.13 så vi hinner dit i tid.
Sen när vi e klara i Vasa så fortsätter vi vår färd till mommo och moffas. Vet inte vad vi skall hitta på att göra där, men åtminstone på söndag ska vi på 80-års kalas... för då fyller min mommo och flickornas gammel mommo:)

Och på söndag när pappa börjar åka hemmåt så lemnar flickorna och jag kvar:) På tisdag!? ska mamma ha AVON party hemma, så d ska bli roligt. Måste nog beställa åtminstone dusch schampoo.
På Onsdag kommer vi hem, och då kommer mamma med:) Hon ska hjälpa mig att tvätta köksgolvet med Profi... hoppas vi får det rent med det nu då...
Medan jag väntade Josefine så tvättade jag köksgolvet med rotborste och medel 2 gånger... vattnet var SUPER smutsigt.... men på golvet märktes ingen skillnad:(


Nåja... tror det får vara bra med denna utläggning nu;)
Lillan vaknar antagligen snart, så då ska d bytas kläder och ätas och sen ska vi börja städa upp här och packa bilen:)

Men ni skall ha en supeskön helj:)



Kram

Inga kommentarer: