måndag 12 maj 2008

SNÖ????

Ja.. halv 8 i mårse när jag var upp och värme en flaska åt Josefine så SNÖADE det ute, STORA flingor...* hmm* mitten av Maj!?

Idag ska vi inte göra så mycket... Melissa ska ut å cykla säger hon:) Men, d e ju sååååå kallt ute.

I heljen var vi till mina föräldrar och hälsade på.
På lördas dagen var vi ti Kauhajoki och handlade lite, så nu har Melissa en 16" cykel med stödhjul och 3 blommor på sitsen;)
Hon e så super stolt över den:)

Hon fick även en hjälm, strumpbyxor och "hoppa tåssor":)
Å dom går hårt att springa & cykla med:)

Sj hittade jag inget, eller jo. En Rosa klänning som jag skulle kunnat ha på bröllopet som vi ska på i Augusti... den passade jätte bra, och var super fin, men vi bröstena var den nog nå konstigt sydd, så den satt inte bra, så den lämnade i butiken.

Köpte även en present åt V & E tills vi skall på deras inflyttnings/födelsedagsfest x 2 på lörda... kan inte skriva vad det är, men d e behövligt;)

När vi kom från Kauhajoki så drack vi kaffe och Melissa cyklade.
Sen mot kvällen åkte jag, flickorna och mina föräldrar till Härkmeri och hälsade på flickonas gammel mommo å moffa:)
Josefine uppförde sig exemplariskt... hon SOV;)

När vi kom hem var vel klockan närmare 9, Josefine vaknade, så vi bytte till pyjamas å la torr blöijja å sen åt hon, och somnade sen... och hon somnade tydligen till natten då:)

Vi grillade korv och satt och pratade.

En 11 tiden på kvällen kom Ina till oss och hälsade på, då började vi fundera om vi skulle åka in till k.stad på en öl, frågade fredric men han var inte intresserad.
Men Ina och jag åkte då istellet:) Kom hem ca. kl.2.

Kl. halv 6 vaknade Josefine, då åt hon lite och somnade om så hon sov ytterligare en timme, men då va d stopp på det sovandet:)

Så hon och jag steg upp så vi inte skulle störa Fredric och Melissa som sov i samma rum.


Senare på söndagen så fortsatte Melissa med sitt cyklande, vi var även ut på en prommenad och sen lite efter 1 så åkte vi till Lappstella för att äta Morsdagslunch:)

När vi hade ätit klart var klockan närmare 3 och vi styrde färden hemmåt. Kom hem lite efter 5 tror ja, var in och handlade lite i S.joki.


På kvällen badade Josefine och sen började hon natt tankningen, kl. var 11 när hon somnade till natten.

Fredric och jag satt och tittade Hocky VM, men vi orkade inte titta sissta perioden:( men finnarna vann ju ändå med 3-2... HYVÄ SUOMI:)

Nåja... nu e nog detta tillräckligt långt, kaffet hinner ju kallna:/




Kram

Inga kommentarer: