måndag 18 augusti 2008

Heljen och annat:)

Tja... i heljen var vi då till D.mark. Där var det lika roligt som vanligt:)

Kom dit ca. halv 9 på fredas kvällen... då blev d plättätning, Melissa hade beställt stora plättan av mommo:)
Sen drack vi kaffe och så blev det bastubad:) SKÖÖNT.

Lördagen var ganska fullspäckad. Började med att åka ner till Majbo för att hjälpa mora att dekorera smårgåstårtorna, och dom blev sååå fina:) Var vel ca. 10 styckna vi dekorerade tror ja. Hade även en liten räksnattare med oss:) SÅg bara när den lilla handen kom upp i räkskålen:)*heh* Melissa e precis som mamma å moffa... räkor e gott:)

När vi hade tårtorna klara så gick vi hem en snabb sväng för att sen sätta oss i bilen och åka in till K.stad för att handla lite mat.
Hade även tänkt åka till Vonnes för att kolla hennes utbud, men d blev inte av... Misstänker storebror skulle inte varit så intresserad:)

Sen blev det att börja koka mat, var även och plockade hallon, men jag hade inte ro så länge att plocka... hade nämligen leggings och kjol på, och det var SÅÅ störande när busktaggarna tog i benen. Så jag plockade lite och sen åt vi upp det:) *gott*
Men mamma hade ju plockat en hel del hallon åt oss... så vi fick ta hem dom i går:)

Lördagskvällen blev det då förlovningskalas, där var det roligt. Många människor man inte sett på länge. Melissa lekte med några flickor som var där och så hade dom blåst upp hoppatältet.
Vi gick hem ca. ½11-11 tiden, Josefine blev så trött så det var lika bra att ge sig då:)

När resten av chakket kom hem så satte jag, C och mora oss i bilen för att hämta Helga från K.stad... hon hade varit där medan vi var på kalas så hon inte behövde vara ensam:)

Söndagen gick mest åt till att packa greijjer och så plockade jag ur skrubbarna lite i mitt rum hos mamma och pappa så dom får "byråerna" tömda och pinnasängen rums in:)
Hittils har nämligen Josefine såvit i mammalådan, men nu är den för liten så nu blir d att packa in ännu en säng där i den lilla kammaren:)


Vi startade hemåt en 3 tiden kanske, på vägen åkte vi in vid Citymarket i Seinäjoki för att inhandla mat. Kom hem ca.½ 6 tror jag.
Hann bara hem så gjorde Fredric upp eld så vi skulle få varmvatten att duscha i och sen åkte han ut på lite jakt. Men dom orkade inte så länge.. så han var vel hemma igen ca. ½8:)

Skulle egentligen ha åkt på Date:P igår... men det blev inte. Men vi skall försöka pånytt idag och se om det lyckas bättre då:)
Tyckte att det nästan var lika så bra att det inte blev av igår, var så trött när vi kom hem. Och så var det nog TUR att jag inte åkte, började nämligen åska som ja vet inte vad här.

Hade åskvädret rakt ovanför oss första gången ½9... då satte vi oss i bilen för att vara skyddade mot hemskheten. Men det gav sig ganska fort så kl. 9 var vi inne igen.
Men sen när vi satt och matade tjejjerna så dom skulle få börja sova så började det blixtra och dundra igen.
Först var det inte så farligt, men när Fredric och jag hade lakt oss och börjat sova så började det igen.
Denna gång när vi hade det rakt ovanför oss så vaknade Josefine av knallen. Tog upp henne ur sängen till hon lugnade sig och satte sedan ner henne igen.

Jag ville gå ut i bilen och sitta då, men Fredric tyckte att vi avvaktar lite och ser... vill ju inte slita upp tjejjerna i onödan. Närmast jag räknade att vi hade ovädret då så var på ca. 6km.s avstånd, och då är det inte så roligt när man vet att huset står på ett berg och blixtarna/åskan drar sig till det.
Men... vi klarade oss med livet och huset i behåll:)
Jag har ALDRIG varit så rädd för åskan som jag var igår... knappt så jag vågade gå på WC:(
Tur var det ju då att jag hade min älskade nallebjörn bredvid mig som jag kunde krypa tätt intill.

Tror klockan var lite efter 12 före jag vågade börja såva igen, det blixtade nog då ännu... Men jag drog täcket över huvudet så jag inte skulle se ljus skenet från blixtarna och somnade nästan BUMS:)

Oijj... detta blev långt, hoppas ni orkar läsa:)

Ha en bra dag, nu skall jag gå och plocka ur bykmaskinen som jusst blev klar.


Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

man är lika säker inomhus som i bilen...Det är bara en gammal myt att det är säkrast i bilen!! Så ni gjorde nog rätt i att stanna inomhus;)

Här är en till som inte diggar åskväder...