torsdag 7 augusti 2008

Fullt upp...

Det är det nu tycker jag.

Åkte till Forsby i går på "pysselmöte", men vi blev bara 2 pers, men bra blev det ändå:)

Idag ska vi först kasta in lite mera ved, sen måste vi åka och handla mat. Det blir tydligen till HH enligt gubben. Måste åka det idag på eftermiddagen ngn gång... för när vi kommer hem ska jag färga håret och sen ikväll ska vi till Krombi och binda kransar.

Har dåligt samvete när jag inte hunnit ringa mamma denna vecka:( Men hon har ju inte semester mera heller, så man kan ju inte ringa när som helst. Men jag tror jag ringer med telefonen istället för skype ikväll medan vi kör till Krmobi så hinner jag ju prata med henne en stund då:)

I mårgon blir det frissa kl.10 och sen kl.17 är det vigsel. Hur vi skall göra med barnen och bilen vet vi inte ännu, vi får inget nattfrämmade... så vi måste ändra våra planer lite:( Måste disskutera det med mamma sen när jag ringer henne.

Nåja... nu blir det att klä på damerna, sätta J i vagnen för att sova och sen upp på vedbacken och kasta in mera ved. Den är inte torr ännu, men den blir ju heller inte torrare mera i år med att ligga ute under bar himmel.
Jag e LIVRÄDD för att kasta upp veden på kärran... för i går såg svärfar en ganska stor huggorm där, men han hann inte få tag i ngt så att han skulle hunnit klubba den:(
Och så är det ju jusst på det stället som svärmor blev ormbiten. Sååå... men man måste akta var man sätter händerna, och Melissa har gummistövlar på fötterna och får inte vara i vedhopen. SÅ vi ska hoppas vi klarar oss undan dom äcklena.
För min del räcker det med att jag blivit ormbiten 1 gång... den ormen hann inte ens bita ordentligt, men jag låg ändå en vecka på sjukhuset:(


Nu får det räcka.


Kram

Inga kommentarer: