onsdag 20 augusti 2008

Har inte så mycket att berätta... Tror ja:)

Tja... andjakten börjar idag, så gubben har tagit en pekkanen för att jaga tippona:) Hoppas lyckan är på deras sida så dom får något oxå:)

I måndas så var jag då på date:P Med min underbara vän Nanu... Tack gumman för pratstunden, den var behövlig:)
Kom hem ca. kl.11 på kvällen, men vad gör det när man e i trevligt sällskap och inte kan sluta prata:P

Igår så städade Melissa och jag stugan, Melissa e så duktig att hjälpa till... hon skulle ha egen dammtrasa, så då torkade hon tv rutan *2 och alla fotografierna i den lilla bokhyllan:)
Hade ut mattorna och dammsög och tvättade golvet. I måndas städade jag WC, så jag gjorde inte det igår igen:)

När gubben kom hem från jobbet så åt vi Nallepuhs favorit soppa och sen diskade vi undan.
Gubben håxade sig att han skulle till HH då, så vi packade ihop tjejjerna och satte oss i bilen för att starta vår färd mot Alahärmä.
Där köpte Fredric skott och sen även jaktkläder. Det blev inget billigt kalas, men det är ju behövligt när han skall jaga.
Kläderna han köpte var mjuka och sköna och varma... + att dom var vatten täta. Mycket bättre att köpa en sånn dräckt en att köpa extra regnkläder... dom e ju så styga när han skall röras mycket och inte hålls det ngn värme i dom heller.
Då måste man ju har mycket packat under, och då blir det ännu styvare:(

Nåja, sen fick flickorna ett varit par nya strumpbyxor, och Josefine fick en ny body. Jestas vad den gumman växer, tog 74 på bodyn, hon var ju ändå 64cm när vi var till rdg sisst... och jag tycker det är onödigt att köpa EXAKT storlek, för då kan man ju inte använda den så länge.
Köpte även lite mat och greijjer så vi inte behöver åka och handla mera denna vecka:)

Men ändå ska vi till stan idag, måste nämligen och handla färg till printern så jag får min lilla berättelse utskriven:)
På samma gång ska vi oxå åka till Loppishallen i Jeppis för att se om jag hittar någon förmånlig bärsele där.
Hade viljat låna av någon, men... det är vel lika bra man köper en egen så har man ju även till andra tillfällen då:)

När vi kom hem så ringde jag far för att disskutera lite med honom, sen blev det nattning för tjejjerna och vi satte oss på bastulaven när båda damerna hade somnat:)
SÅ skönt och roligt att kunna gå i bastun tillsammans ibland, klockan var ju lite mycket när vi var klara där, men vad gör det. Vi fick ju ändå sova till 8 i mårse och så steg vi upp halv 9:)
Började även titta Pahat Pojat igår, men vi orkade inte se hela... så fortsättning följer vel på den en annan kväll:)

Nepp, nu får det vara färdigt skrivet här... ska dricka upp kaffet, byta kläder, klä på Melissa och vänta på att tvättmaskninen blir klar för att sen åka mot stan:)


Kram

Inga kommentarer: