fredag 15 augusti 2008

Bärplockning och väskpackning.

Det har vi på vår meritlista idag:)

Har ett halft ämbare med rödavinbär plockat... och igår plockade svärfar ett ämbare med svartavinbär åt oss:)*tack* så vi har bärplockningen för egendel nästan klart.

I heljen blir d Förlovningskalas... ska blir roligt att träffa människor från mina hemtrakter:)
Funderade även med älskligen om vi skulle åka in till K.stad på Lördags dagen för att handla nya skor till honom i fördelsedagspresent. Det är så svårt att veta vad man skall köpa, när man frågar så säger han ngt som hör till jakten, men det köper jag INTE! ska han ha ngt sånt så får han köpa det sj.

Tänkte även då i samma veva att vi skulle sticka oss in i Lappfjärd till Vonnes och se vad hon har att erbjuda denna gång:) Förra gången jag var dit med mora så hittade vi inget, eller ett skopar åt Melissa... men det satte jag tillbaka i hyllan efter att jag hade stått en stund i kassakön å konstaterat att det kommer att ta länge före jag får betala mitt... dom hade problem med Visa Electron... och jag hade inga pengar i plånboken.

Tjaa... planer för nästa vecka har vi inte. Endast på fredagen, och då skall vi och se hur mycket lilla tanten har växt:) Hon vår även en picka då:(

Nästa helj blir det Juthbacka marknaden... får se om mamma, pappa, U & L kommer upp då för att besöka skrot marknaden:)

Å förresten... i mårgon blir det spärkä i Audi:P *weee* Äntligen kan jag bara säga... har väntat länge på den dagen:)

Nu ska ni ha en underbar helj så ska jag gå och mata J med potatis och hoppas på att hon blir trött efter det så jag får sätta henne i vagnen och plocka klart våra bär:)


Kram

Inga kommentarer: