tisdag 30 juni 2009

Tisdag:)

Och solen lyser fortfarande högt på himmelen... skönt:D





Idag fortsatte mommo och moffa sin resa, dom kom hit i söndas på eftermiddagen... och idag åkte dom vidare på sin resa:) När hemkomsten är beräknad vet ja inte, men det återstår att se:)

Fredric har sin andra semesterdag nu, och änsålänge har han ju haft tur med vädret:P

Ska ta och berätta lite om heljen oxå förresten:D
På fredagen så orkade ja inte sitta hemma, så jag var till kortesjärv och handlade... hem med greijjerna och sen tog jag våra simkläder med och åkte till Åvist:)
Där satt vi på gräsmattan och pratade tills gubbarna anlände, sen bar det av till Pelkkala för att simma... å först var d kallt, men sen när man äntligen kom i så var det riktigt skönt:)
Så nu har även vi bort "vinterklådden" av oss;)

Efter att vi var klara vid Pelkkala så blev d att åka hem, tvätta Feroza, äta, städa feroza på insidan och lyfta av taket:D Då var vår cab klar för avfärd till Pavis:)

Roligt hade vi, den kvällen blev det många skratt:D Det gör vi om nästa år igen;) Visst?:P
(med vinden i vårt hår:D)
På lördagen åkte jag och ena Camilla till Vasa och shoppade, andra orkade inte komma med... och det förstår jag! Eftersom hon hade haft lång arbetsdag dagen före, och varmt! Men vi tar en ny Vasa resa sen... så då ska vi hoppas på att vi kan åka alla 3 den gången:)
I Vasa hittade mycket, om jag jämför med vad jag brukar komma hem med när ja ska och shoppa:P
Men vi var nöjda med dagen, och gubbarna i Jeppo tackar vi <3-ligt>






Senare på lörda kväll blev det dax för klassträffen, den var mycket trevlig med god mat:) Vi avlegsande oss därifrån lite före 12, då stack F & jag + några till iväg till stan:) Där var d en hel del folk... men inte så mycket kända.
Vi kom hem ½5, och jag steg upp kl.10... orkade inte ligga i sängen mera då:P
Sååå... ja började dammsuga och tvätta lite fönster m.m.:)



På söndagen hämtade vi hem Audi, och i samma veva åt vi oxå en lösglass:)*mumms*


Flickorna och mommo& moffa anlände runt en 3 tiden tror ja d var:D Härligt att ha damerna hemma igen, men nog var det ju skönt med lite vila åt öronen några dagar oxå;)

Igår var mamma, jag och Melissa ti stan och handlade mat, när vi kom hem blev d att koka nypotatis och fixa diverse tillbehör:)
På kvällen var jag en sväg med tjejjerna till Nars så dom fick simma:)



Idag skall Melissa och jag till Päivis för att få våra huvuden klippta... D ska bli SÅ skönt att få bort lite av detta buskage som jag har på huvudet:P Melissas skall bara jämnas upp:)






Nåja, nu måste jag hoppa i duschen och börja på med nå mat:)

Kramiz

Inga kommentarer: