onsdag 25 mars 2009

Kaffe paus...

Har inte druckit kaffe sen kl.6 imårse, så nu e d dax igen:)
Håller på och tvättar sängkläder nu, och så skall jag börja vårstäda skrubben... den är i STORT behov av en gjenomgång nu igen:P
Josefine är en ganska stor dam nu:), hon var 76cm och 10kg. Jag hade förväntat mig större viktökning, men hon springer ju nuförtiden... så då förbränner hon ju oxå en hel del:)
"tantten" kollade även på kurvan var damen låg... och hon låg EXAKT på mitt linjen, så d var ju super:)
I.o.f.s. så bryr jag mig inte ett dugg om kurvan, tycker det är en helt onödig greijj... man ser nog på barnen om dom mår bra, och skulle ett barn vara övervikt t.ex. så kan man ju inte börja banta ett barn... dock kan man ju tillsätta mer fett om dom är undernärda.
Likaså med längden, är ett barn för kort enligt kurvan så kan man ju inte dra ut d... inte kan man heller trycka ner det så d skulle bli kortare.
Jag gillar inte över huvudtaget kurvan, detta var första gången dom sa ngt om kurvan om något av våra barn... å d e jag glad för:)
Nu är första kaffekoppen tom, så nu blir det påfyllning och så skall jag läsa ÖT medans jag inväntar meil:)
Kram på er.

1 kommentar:

Anonym sa...

I vissa fall kan ju kurvan va till nytta,men ofta ger den nog många mammor & pappor onödig magvärk...

Åt oss har dom endast påpekat en gång att Klara var lite i underkant med vikt enligt kurvan men då påpekade dom att det inte är någon fara så länge det inte blir så stora kast och barnet mår i övrigt bra! Så här tycker jag inte det verkar som om dom skulle ta så hårt på kurvan iaf sålänge det inte handlar om så stora kast..