måndag 30 mars 2009

Heljen som varit...

Vi har egentligen inte gjort så mycket, men ändå har vi åstadkommit någonting:D I Fredas var d bastukväll... och när alla var badade så tittade vi tv och sen blev d godnatt för tjejjerna, fredric och jag satt uppe en stund efteråt ännu:)

På lördagen städade vi lite, sen åkte Melissa och jag till Kortesjärv för att inhandla ett som annat... när vi kom hem var vi ute en stund, och sen när Josefine vaknat så ringde vi mommo:)

När samtalet var avslutat så var jag på "ändra om"-humör:D Fredric var doch inte lika PÅ att börja med något sådant projekt, men han fick så lov att ändra sin åsikt ganska snabbt:P Så hendan efter sover Josefine i föredetta datarummet och jag sitter i sovrummet och skriver:) D blev facktist riktit bra... om jag får säga det själv;)
Resultatet av omändringen blev även positiv från Josefines sida, för nu vaknar hon inte kl.6 på morgonen mera:D Igår vaknade hon 07.30, och i mårse 08.20:D Så jag e MYCKET nöjd;)
Och nu kan man även ligga i sängen och läsa på kvällarna utan att Josefine vaknar när man tänder lampan:)
På söndagen kom T&C+hundarna hit:) D var lika roligt som vanligt... mommo hade köpt länkkare åt flickorna, så dom åkte på direkt, och dom passade perfect:D Josefine sparng med sina tills hon var svettig om fötterna, så tack mommo och moffa... skorna var uppskattade och mycket omtyckta, både av flickorna och mor&far:D
Även vår skotork och mina strumpor har jag att tacka för;) Mamma, du vet nog vad jag är i behov av du:P;)

Kan ju berätta åt er andra att jag hinner inte använda mina strumpor många gånger före det är hål under "trampdynorna":P

Jag fick även en försenad födelsedagspresent, d var ett presentkort till Kultajousi:) Så nu har jag en orsak att åka till Vasa, och jag vet åtminstone 1 sak jag skall köpa;) Så tack även till T&C:D

Medans broder+sambo var här så var vi ute ganska mycket, Helga hade lite tråkit inomhus... så d var bättre ute;) Och där byggdes d en stor tunnel som även fungerade som rutchbana och hopptorn, Melissa och broder testade hopptornet... här bjuder jag på en bild av Melissa när hon hoppar, bilden av broder håller jag för mig själv;)



Även en snögubbe byggdes... här har ni en bild på den skapelsen:)


Nu sitter vi och väntar på att Melissas lek kompis E skall komma, så jag skall ta och avsluta detta nu så ja inte står vid tvättmaskinen även denna gång när dom kommer:P

Här kommer några bilder till av söndagens aktivitet:D


Full koncentration:)




Syskonkärlek<3

Melissa och Helga:)

Josefine och Moro:)

Kram

Inga kommentarer: