fredag 13 mars 2009

Fredagen den 13.nde...

Idag är det då Fredagen den 13.nde, men vi har klarat oss bra:D Inga större olyckor har hänt, jag slog i mina fingrar ganska ordentligt när jag dammsög under sängen i "andra änden"... den var inte lika hög som vår, tydligen:P
Lite sjukt ännu... men d ordnar sig:) Precis lika som förkylningen gjort, idag är det bara lite snuva kvar... så SNART e jag bra igen:)
Vad har vi gjort idag då...
Jo, vi har...
  • Plockat greijjer
  • Tvättat kläder
  • Torkat damm
  • Diskat
  • Dammsugit
  • Tvättat golvet
  • Städat WC

Och säkert en del annat oxå, men det är vad jag kommer på jusst nu:)

Nu har jag en liten dam i famnen som sitter och trycker på ankan så den börjar spela, å OIJJ va d kan va ql... Hon "stuntar" med baken i min famn när den börjar spelar och lyser som solen:D

Melissa är i sitt rum och leker med barbisarna, tänkt så roligt det kan bli att leka direkt mamma har plockat upp i rummet:)
Melissa e ganska lustig egentligen, hon vill inte plocka upp i eget rum... men i resten av huset kan hon nog hjälpa mamma:D Men inte mig emot... huvudsaken är ju att hon lär sig att man måste plocka undan oxå.

Vi har även börjat försöka plocka upp varje kväll i hennes rum, och det går ganska bra skulle ja säga:) Lite tråkit tycker nog damen det är mellan varven... men bara mamma hjälper till så går d fin fint:)

OK, nu spelar ankan i något annat rum och inte i min famn mera... dax att kila iväg och se vart damen är påväg:D

Kram

1 kommentar:

sabina sa...

Ja, vi ser fram emot det hela familjen! Ska bli så skönt!!

Ska försöka om vi sku få den med oss hem! :)