torsdag 26 juni 2008

Neeeedrannns.......

Aaaaah... Nu hade jag skrivit en hel uppsats, och allt försvann*blääää*

Nåja, det går ju inte att göra ngt åt det... utom det är bara att börja om från början:(

Igår då så var vi ganska aktiva om jag får säga det själv:) Vi var nämligen uppe bakom verkstan och plockade bort en MASSA skrot och saker som bara har legat där i vem vet hur många år... bla. hittade vi strengbergs snusdosor där... och det är svärfar som använt dom, men NÄR? Det är vel åratal sen dom sluta göra strengbergs snus?
Även en glasslåda från 2003 hittade ja, men det var ju nog av dom nyaste greijjorna där.

När vi kom in blev det direkt bunkbad för Melissas del... fyyy va hon va smutsig:) D e ju intressant att va med och plocka där. Trodde nog att vi skulle få bära ner en hel del greijjer, men hon var villig att slänga bort det*tur*
När dockan och hon var klara i badet så klädde vi på Melissa och torkade dockan och sen fick Melissa äta upp mannagryns gröten som lämnade på dagen när vi hade kokat åt oss.
Och när hon hade ätit klart så blev det Josefines tur att bada.

Imårse vaknade vi när Josefine vaknade, och då blev d fart i stugan:) eller åtminstone på andra sidan sängen;) Klockan var nämligen kvart före 7 och gubben börjar jobbat halv 8 i nykaabi... så d blev fart på honom, ännu en gång. Var nämligen samma sak i går, men då tror ja klockan var 10 över 7 när han vaknade*fyyy*:)
Misstänker han börjar bli i behov av semester... men vi får vänta till 14 Juli med det. Hoppas det är bättre väder då en vad det är nu så han får lite finare semesterväder en vad det var i fjol:)

Idag ska vi till rådgivningen kl.10... så får se då hur mycket gumman har växt:) När vi var på 2månaders kontrollen så hade hon gått upp 1kg och växt 3cm:) så no växer hon ju allti:)

Sen när vi kommer hem så ska vi nog inte göra så mycket, ut och leka om det INTE regnar... det har det ju gjort hittils på dagarna, MÅNGA dagar isträck. Solen skulle kunna börja visa sig oxå, så man facktist vet att det är sommar nu. För sommar är det ju inte när man sitter med stickatröijja och Jeans på.

Ikväll ska jag å Nanu ti SubWay och äta en semla... denna gång får det bli grillad kyckling, så har man smakat på det då oxå:) Hoppas det är gott;) Och så sa Nanu att denna gång mesar vi inte ur med bara en halva, utom vi tar en hel. Så får se då:)

Fredric sa igår att kanske vi åker till stan på lörda*hoppas* Då ska jag gå till Code och se om dom har nå fina klänningar där. Tänkte ju för ovanlighetens skull ha klänning på mig på T&M.s bröllop:) Men jag köper inget ännu, ska till Vonnes i Lappfjärd och se först om jag hittar ngt där, för gör jag det så lär nog INGEN har ngt liknande på bröllopet:)

Nåjaa... jag orkade ju skriva om nästan hela uppsatsen igen trots allt, men det beror nog bara på att flickorna sover så man kan sitta och tänka i lugn och ro:)

Men ni ska ha en bra dag... och jag hoppas solen börjar visa sig ngn gång idag:)


Kram

Inga kommentarer: