lördag 7 juni 2008

Dax för en uppdatering:)

Nu när vädret är så fint så hinner man inte uppdatera här... har fullt upp med annat:)

Men, i onsdas kom vi hem. Pappa/Moffa skjutsade oss ti S.joki och pappa/gubben kom efter oss. Var in där på Citymarket och handlade lite mat och sånt:) Hittade även badbyxor åt Fredric och en ny simdräkt åt mig för 5€/st som annars hade varit 39.90€ snacka om fynd;)

När vi kom hem var det nästan bara tack och godnatt:) När vi vaknade på torsdagen så gjorde vi oss klara och startade vår färd mot Kokkola... hittade facktist en hel del där.... men mest åt flickorna förståss:) Men facktist så köpte jag en tunika och nya "halvstromppisa" åt mig själv oxå:) Melissa fick nya "hoppaskoar" för dom skorna hon hade satt på sig när vi åkte hemifrån så gick hon ca. 50m med och så fick hon sjuka fötter.


I går tvättade vi köks och WC golvet med profi och städade även resten av stugan. Och denna gång blev inte bara vattnet smutsigt och man inte såg ngt resultat... utom nu ser man även resultatet av gnuggandet:) Men, inte är det ju HELT rent... men för att få det så borde man gnugga platta för platta med en skarp rotborste... så det får nog vara;) Men vi fick ju det någorlunda rent... Och tack ska du ha för det mor:)


När vi hade städat klart åkte vi till Kortesjärv och köpte uteblommor... Sen via Suomelas och handla lite tillbehör som fattades hemma och sen åkte vi hem igen:)

Väl hemma så började mommo baka pizza medan Melissa och jag gick ut och började plantera blommorna... och så fint det blev:)

Idag har vi inte gjort så mycket... tror ja:) Har varit ute, så Melissa, Jag & Fredric tog "motormoppi" + kärran och så bänkade vi tjejjer oss på kärran och så åkte vi och hämtade resterande av stenarna som fattades. Så nu är det klart, klädställningen är nästan också färdigt målad... men spraymålan tog slut:( Men vi köper mera sen:)

Ikväll blir det väl bara att sitta hemma och ta det lugnt:) Skönt det oxå;)

I mårgon skall kanske Fredric och Melissa på traktorpulling ti Forsby på tumis, och nästan helj åker Melissa och jag till Power Park på tumis:) + min gudmor:)
Men egentligen ska vi nog dit för att göra henne sällskap så hon inte behöver vara ensam me brandgubbarna och finskorna;) Så vi tar chansen att få en dag på tumis Melissa och jag då på sammagång:)


Nåja... nu måste jag gå och titta gjenom skåpen så jag säkert har allt hemma till maten....




Kram

Inga kommentarer: