söndag 24 februari 2008

Söndag förmiddag...

Och jag har INGET att göra! Såååå tråkit när inte gumman e hemma!
Gubben gick jusst ut, men han skulle vel skruva något, så ja e inte så intresserad av att följa med honom! Men skall nog gå upp i ett senare skede och kolla vad han sysslar med!
Var ute och körde en sväng till stan igår, tankade bilen på samma gång!
Kom hem redan lite före 11, orkade inte va i stan för där hände inget! *som vanligt*
Hade även en obehaglig händelse här i går på kvällen!
När vi satt och tittade film, klockan var vel kanske ca. ½ 12, så kommer en skåpbil och åker upp till verkstan, börjar backa skåpbilen mot verkstads dörren för att sen åka iväg igen!
Och man märkte att dom tittade efter något där uppe!
När dom kom nerkörande tillbaka och for iväg så klädde Fredric på sig och började köra efter dom!
Han hann nog upp dom, så han tog upp registernummret på bilen!
Jag skickade efter den och kollade upp vem det var!
Sen skickade jag även efter nummret till denna person och ringde upp!
Gjorde väldigt klart för honom att så gör man inte! Man åker inte in på någonsgård oförvarnat... MITT I NATTEN! Sade även väligen åt denna människa att han kan komma igen som idag och titta en gång till när det är ljust! Inte ser man ju något i mörkret heller!

Okej, det var ju inte så farligt! Det visade sig att dom bara skulle och titta på en isbil som F har där uppe som han har bjudit ut tror ja!
MEN... man kan ändå åtminstone ringa före! Sj skulle jag inte täckas göra på detta sätt!
Vi trodde ju att det var nå tjuvar som var på G! Och eftersom dom hade en skåpbil ännutill så blev man ännu mera misstänksam!
Såå... nu är verkstadsnyckeln intagen i stugan till nätterna hedanefter!
Nåja... nu får d vara! Skall prova ringa till mommo och moffas nu och se om dom har passligt att fördriva min tid lite:) Saknar gumman vår så himla mycket!
Ha en bra dag!
Kram

Inga kommentarer: