fredag 24 oktober 2008

Fredag och hemskt väder.

Ja fy vilket väder vi har... kan d inte alltid vara såndär underbart höstväder med solen som lyser och det blåser liiite, då blir man ju så gosigt röd om kinderna:) Och speciellt barnen blir ju underbart söta när dom är rosiga på kinderna:)
Men med detta väder vi har idag så vill man inte sätta sin fot utanför dörren om man inte måste.
Ända gångerna jag varit ute idag så är när jag satte Josefine i vagnen så hon fick börja sova, och då hämtade jag posten på samma gång.
Josefine somnade när jag satte henne i vagnen och fick tutten i munnen, men hon fick komma med på en liten körning upp till postlådan ändå... så hon säkert skulle somna:D

Annars denna vecka har vi inte gjort så mycket... tror ja:)
Måndagen var vi mestadels ute.
Tisdagen var vi oxå ute, men inte lika mycket... på kvällen åkte vi efter 6kg med älgmaletkött:)
Onsdagen var N & M hit, d var superspännande när dom skulle komma... N och jag har nämligen haft kontakt i över 2 år, men vi har inte träffats på riktigt före igår:) *tack för besöket och presenterna*
Tosdag... igår, då var vi till Kortesjärv och postade ett paket... när vi kom hem var vi ute och lekte en stund.
Idag, Fredag. Har vi varit inne hela dagen, för vädret är ju allt annat en underbart. Men 2 tvättmaskiner har blivit tvättade, golvet har blivit dammsuget och torkat, rena torra kläder har blivit vikta och insatta i skrubbarna.
Ikväll blir d bastu, chips och tv tittande. Jag borde gå och sova tidigt ikväll... för i mårgon ringer min väckarklocka senast 04.30. Jag skall nämligen till IKEA i Haparanda med min älskade vän N och hennes + en massa andra.
D e från N.s mammas jobb som dom ordnar:) *tack N för att du frågade om jag ville komma med*:)

Tja... annars då? Jo, d e bra... Josefine växer och Melissa kommer bara på mera greijjer hon "behöver":P
D har ju nämligen kommit 2 leksakskataloger nu på en liten tid... och dom blir alltid lästa MYCKET väl, oftast faller några blad ur dom. Och då brukar dom åka i pannan:)

Ska bli intressant att se hur stor Josefine har blivit nästa gång när vi skall till rådgivningen. Det är ju nämligen först vid 8 månader nästa gång... tycker d e lite synd när dom har tagit bort 7 månaders kontrollen, men va kan man:)
D syns ju att gumman mår bra, å d e ju huvudsaken. Även på kläderna märker man att hon växer.

Nu vet ja inte va ja skall berätta mera.
Men d ska ni veta, kommentarer gillar jag:D

*kram*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Pia
Tittar in nu som då på din blogg
å ser va du o familjen hittar på:)
På nå vis e de som att uppleva
den tid då våra barn va små
Nu har vi bara Ronja vovven å Mimosa kisson
Å de e inte BARA....
I morron ska vi ti Närpes me blommor åt Natte som öppnar frissa salong
me kompisen Ann
Å på söndan bär de av till Tammerfors
Tammer Tukku har Julöppning....
Ha en skön helg me din härliga familj
Kram Kerstin

Lite och Stor. sa...

Tack för kommentaren Kerstin:)
Hälsa Natte & Ann, och ha det så bra i Tammerfors.
Kram

Anonym sa...

Hej Pia! Jag blir lite "avis" när jag läser att du är på väg till IKEA. Det skulle faktiskt vara kul. Hoppas du hittar nåt trevligt att piffa upp hemmet med. Sånt piggar upp i höstmörkret.

Jag kikar in nu å då och läser din blogg. Det är så intressant att läsa om hur Josefine växer och utvecklas när man själv har ett nästan exakt lika gammalt barn. Du blev ett positivt minne för mig från BB tiden, eftersom du var den första utomstående jag böt några ord med efter förlossningen. Det kändes som att vi hade så mycket gemensamt. Ha det så bra!

Kramar från Johanna