söndag 1 februari 2009

Skön hemmahelj:)

D har vi haft denna helj:)
Har inte gjort så jätte mycket... igår var vi en sväng till Vasa och hämtade en till skoter???*varför?*
På kvällen satt busade vi och lekte med damerna... oijj va dom börjar ha bra nytta av varandra nu:) Dom har nog haft tidigare redan, men inte på samma vis... nu kan dom "leka" tillsamman:) Melissa kryper före å Josefine efter;) Å OIJJ va d e roligt:D
När damerna somnat bänkade vi oss i soffan och tittade tv... kl.23 började en Wallander film, så den tittade vi på. Delade en vinflaska gjorde vi oxå:D
När klockan var ½12 så sov vi nästan båda på soffan redan, så d var bara att gå och borsta tänderna och krypa ner i sängen.

Imårse vakna Josefine kl.7, men ja la nalle och tutten åt henne och filten över så somnade gumman om och sov till kvart över 8:)
Men vi steg inte upp förens 9... d var så mysigt att ligga i sängen å busa med båda gummorna:) När vi äntligen kom oss ur sängen så klädde vi på oss, åt frukost och sen packade vi ihop alla oss tjejjer i bilen och pappa på skotern:) Och så bar det av till sjön så Melissa skulle få skrinna. Å oijj va hon har blivit ducktig:) Bara isen skulle varit jämn skulle det ha gått ännu bättre.

Idag var d första gången jag körde om där jag krockade för snart 3veckor sen. Och det var inte alls roligt... mängder med minnes bilder kom upp, och jag bara rös... höll hårt i ratten och tittade noga både i skogen och i dikena.
Men d va verkligen inte konstigt att jag inte noterade älgen före den kom upp på vägen när jag krockade... för idag såg ja ju att d var FULLT med videbuskar där, och älgen e ju samma färg + att d snöade en hel del och stora flingor vid olyckstillfället.

Senare ida... eller rättare sagt närmare 16 så ska vi åka till Lillby och hälsa på lilla Mårten och stora Hemlig:) Om d blir någon ridtur vet ja inte... men Melissa får ju träffa hästarna iallafall:) Ikväll ska jag titta på "kuorosota"... å ja ska även rösta:D D e ju nämligen en Purmobo med i Lappajärvi laget... så man måste ju nog rösta då:P Och hon som är med från Purmo är SÅ bra att sjunga... hennes mamma är dagistant vid Bamse där Melissa är:)

Oijj... d e ovanligt att jag skriver såhär långt nuför tiden, men d kommer d nog att bli ändring på tror ja... Melissa kommer nämligen att vara 10 dagar i månaden vid dagis, och dom dagarna när hon är där och Josefine sover sitt långa sovpass så har jag ju hur bra som helst med tid att skriva:)

Ni ska ha en fortsatt trevli söndag, nu skall jag diska bort efter maten:)

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Finns 2 Purmobor i Timon kuoro=) den andra är prästens dotter=)