söndag 15 februari 2009

Dagens händelser so far...

Ja, nu medans jag väntar på att potatisen skall börja koka så jag får vrida plattan på lägre nivå och sen börja steka köttet så ska jag uppdatera er lite om vad vi ha hunnit med hittils idag:)



Vi steg upp kring ½ 9, klädde på oss och åt frukost... en liten stund efter frukosten så klädde F & M på sig och gick ut. J och jag lämnade in då ännu, jag diskade och städade upp lite i köket. Sen runt ½12 så gick även Josefine och jag ut... vid det laget var hon trött, mätt och stin av mjölk:P Så hon fick lägga sig i vagnen och sova:)


När damen hade somnat så satte vi oss alla 3 på skotern och for iväg till "hästbärje", och där körde Melissa och pappa mest, men även jag vågade sätta mig på kälken ner för den stora backen:)


När Melissa tyckte vi hade åkt tillräckligt så satte vi oss på skotern igen för att åka hem:) Och ni som inte vet var "hästbärje" är, så d e bakom vår stuga... men d e en bit att gå dit över åkrarna, så vi tog snöskotern istället för att slippa pulsa i snön som går upp till knäna:)


Väl hemma så tyckte pappa att vi ska ta lite bilder när han hoppar med skotern... och sagt och gjort, jag och Melissa satte oss på vägen för att få ett fint kort av pappa... och här är resultatet:)


Har nog ett X antal bilder till av F där han hoppar och har sig med skotern, men ja orkar inte ladda upp flera en denna:D

Nu skall jag ställa mig i köket för att koka mat åt 2st vrålhungriga invånare i stugan... och en halv hungrig:)

Men ni skall ha en fortsatt trevlig dag, har ni tur så kommer en till uppdatering senare ikväll:)

Kram

Inga kommentarer: