måndag 23 februari 2009

Går som en anka:P

D känns d som jag gör idag... har SÅ sjuka lårmuskler:(
Men det är nog sjävförvållat... nämligen igår så var vi på en liten skotertripp, å d e inte d allra lättaste att hållas på skotern och hänga med i svängarna när gubben kör i diken osv. Men roligt var det... men d e ju inte meningen att man ska sitta 2 styckna på en vanlig skoter, skulle vara bra med en touring eller 1 varsin skoter... men touring är så tråkigt enlit gubben, och 2 skotrar har vi... men den andra är inte i skick:(
Nåja... när vi kom hem från skoterfärden så läste vi tidningen och tittade på tv. Sen kom vi på att vi skulle bada bastu, så vi knäppte igång bastun och under tiden medan vi väntade att den skulle bli varm så gick vi ut på en promenad.
Även den promenaden hjälpte till att göra mina ben sjuka... vi gick nämligen på en "ny" skogsbilsväg, och halva var nästan plogad, medan andra halvan inte alls var plogad... så det resulterade i att vi fick pulsa fram i lös snö:P
D var skönt att va på en promenad... och när vi kom hem 45min. senare så var bastun varm och det var bara att sätta sig på bastulaven:)
Vi satt hela 40min i bastun... och det var SKÖNT:D Gubben var ut och rullade i snön 2 ggr, men jag satt nöjt i bastuvärmen... d e nog för kallt för mig att kasta mig i snön:P*fisi*
Men nog skall väl även jag våga mig på en snörullning, kanske nästa gång vi badar bastu... eller så kanske inte:D Men d seijjs nog att d e otroligt skönt sen när man kommer in i bastun igen, och det sa även gubben... han började till och med fundera på vinterbad:P*brr* D e inget för mig:D
På kvällen satt vi och slöade, och tittade Kuorosota:D Och bästa av allt... Lappajärvi laget gick med till finalen:D Men d gissade jag nog redan när dom hade framför sin andra låt:) Så nästa söndag blir d att sitta som klistrad vid tv från kl.19, för då skall finalen tittas:D
Kl.22 började Beck, vi hade nog sett den förr... men vi tittade ändå, och mitt film minne är inte så bra... så jag kunde bra titta den, för jag kom inte ihåg vem som var mördaren:D
Dock har gubben bättre minne med såndant... så efter 10min så sa han "ska ja säga vem som är mördaren"... å jag sa "NEJ... för ja minns inte". Så gubben sov på soffan och jag tittade filmen:) Och lika bra var det... för annars skulle han avslöijat filmens slut alldeles för tidigt:P
Idag då? D har inte hänt mycket ännu idag... jag steg upp 20 före 10 och kokade kaffe till mig. Vet inte riktigt vad jag skall hitta på, dammsuga och plocka greijjer ska jag, men när vet ja inte:P Men nog hinner jag... jag har ju hela dagen på mig:D
Tjejjerna åkte ju somsagt till mommo å moffa igår, och det var inte lätt att se dom åka iväg med våra guldklimpar... men d gick, och nog skall vi klara detta oxå:)
Tacka vet ja skype och webcam:) Då får man ju se dom små hjärtegrynen åtminstone... och prata lite oxå:)
Ringde till dom igår på kvällen, och även Josefine pratade lite:P Men mest intressant var nog telefonsladden:D
Moffa hade gjort en koja åt Melissa av 2 stora pafflådor... så Melissa hade bestämt att där skulle hon och moffa sova på natten, får se hur det blev med den saken senare idag när vi pratas vid:)
Oijj... detta blev ett långt inlägg, men jag har ju all tid i världen att skriva nu när inte gummorna är hemma... antar att d kommer att komma inlägg dagligen nu under denna vecka:P
Men ni skall ha det så bra, och till våra små underbara töser... mamma och pappa saknar er:( Men vi ses på Freda:D
Kram

Inga kommentarer: