måndag 8 september 2008

Lite lat...


D har jag blivit med att skriva här på sistone tycker jag... så nu måste ni ju få ett livstecken från oss:)


I heljen var vi till mommo & moffas... där var det lika bra som vanligt:)

På Lörda for vi till Vasa för att shoppa, hittade inte så mycket... men något hade man ju nog hem:)

Bl.a. ett par klackaskor... å ja e såååå nöjd:)


Säg gjärna vad ni tycker om dom oxå... d som var bäst så var ju att orginalpriset vad 49 å jag fick dom för 34;) D ni:)


När jag, mamma och Josefine hade färdigt i stan så åkte vi till Karperö. Där hade Melissa fortfarande inte hunnit gå in ännu. Det var fullt upp med att leka med barnen som sprang på där:)

Vi fixade mat där... när vi hade ätiti klart så packade vi ihop våra saker och åkte till Högbacken för att hälsa på C, dom hade Agility tävlingar där... så hon var funktionär. Så hon var inte alls hemma medan vi var där.

När vi hade tittat en stund på hundarna som tävlade och pratat lite med C så påbörjade vi vår färd mot Dagsmark.


Väl hemma så städade vi upp lite och sen kom gästerna. Det var mina kusiner som kom på besök... dom är i åldrarna 9, 6(?) å 3... så då blev det ännu mera lek för Melissa:) Hon var ganska trött redan när dom kom... Men d var ju inte så konstigt heller, hon hade ju lekt precis hela dagen:)


När gästerna åkte hem blev d dax för Josefine att sova... vi andra dukade fram smörgåstårta:)*mumms* den var lika god som vanligt, mammas smörgåstårtor e BÄST;)

När Josefine äntligen hade somnat så satte F och jag oss i bilen för att åka in till stan och se på nattlivet:P

Men d var inte mycket att hänga i julgranen, int jusst nåt folk alls ute... så vi åkte hem redan ½1.


Söndagen gick i städningens tecken... både inne hos mamma och pappa och i bilen:P

Jag dammsugade hela bilen, torkade damm och tvättade alla fönster. Sen när jag hade min städning klar blev d dax för pappa och Fredric att tvätta setena:)

Pappa skrubbade och Fredric "sög" ur skiten ur sätena med en svamp.

Och ÄNTLIGEN.... säten är nästan helt fläckfria nu:)

Tack pappa för hjälpen:)


Ca. kl 2 så startade vi vår färd hemmåt med paus vid en hel del bilaffärer i S.joki;) Hittade 1 som skulle va en möijlighet... men får se vad det blir.


När vi kom hem packade vi ur alla väskor, jag startade en tvättmaskin och tjaa... så satt vi och tittade Pettson å Findus resten av kvällen ungefär:)

Fredric for och jaga med N & M, men som vanligt... ingen fångst:P


Killarna hade även kommit på en sånn ypperlig idè att vi skall åka till Haparanda... Då e ju inte killarna ut för att gå på Ikea, men d e däremot jag;)

Men får se när det blir... det är endast under planering ännu:D


Så mycket mera har jag vel inte att berätta, svärmor e på G hit idag... och inkommande lördag skall vi på 1 års kalas:) så d blir att åka och handla en present åt den lille gossen någon dag i veckan:)


Nåja... nu får det vara klart här, ska koka potatis åt mig och Melissa nu så vi får någon mat i oss idag:)


Ha en fortsatt trevlig dag:D


Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättesnygga skor du har köpt!! =)
/jenni