söndag 14 december 2008

Dax att börja jobba...

Ja, d e d imårgon... hoppas att d går bättre då en va d gjorde i Torsdas:P

Heljen har varit ganska lugn... på freda kom mamma, pappa och broder hit:) Har inte sett broder sen i Augusti, och inte C heller... Men hon hade inte passligt att komma denna helj, för hon var på hundutställning. Men över jul träffas vi ju allihopa:D
När dom kom så blev Melissa väldigt överraskad, hon märkte nog inte vem mommo å moffa hade med först:D Hon visste ju nämligen inte att broder skulle vara med:)

D blev bastu å tv tittande då på Freda kväll, och en pepparkaksdeg blev ihopkokad:) På lörda så började vi ju förståss med att äta frukost, och sen åkte jag, Melissa och mommo till kortesjärv för att handla ett som annat.
Sen när vi hande färdigt handlat så åkte vi hem igen, Josefine fick åka ut i vagnen och sova och sen började vi baka pepparkakor:)
D var super ql... alla var ju nämligen med på ett litet hörn mer eller mindre:D När vi hade pepparkakorna gräddade så åkte köttet in i ugnen och vi kokade kaffe.


Sen blev d dax för mat... vi gjorde en liten julmiddag:) D var lådor å italiensk sallad å svampsallad, potatis, brunsås och kasslerkött + grönsallad. Sen hade jag även gjord jordgubbskvarg till efterrätt, så d blev nog en fullständig middag:D

På kvällen gjorde vi inte så mycket, satt mest och pratade och drack någon öl:)

Idag har vi fixat ute julgranen... så nu är den på plats med blåa lampor i:) Och sen har vi inte gjort så mycket mer... d blev pyttipanna till mat av gårdagens rester + ägg. Sen startade jag även en tvättmaskin som borde vara klar vilken minut som hellst:)

Nu skall jag invänta min vän J som skall komma hit med mina Avon greijjer som jag har beställt:D Blir att testa vartalojogurtti ikväll:P

Såja, nu får d vara bra med dessa skriverier:) Josefine borde vakna jusst, så d e ju lika bra:D

Kram

Inga kommentarer: