söndag 19 september 2010

Söndag

Hejsan bloggen och alla läsare :)

Nu är det då Söndag, vädret är inte alls trevligt... så jag tänkte berätta lite vad som har hänt i heljen :)

Vi börjar med Fredagen, då åkte J & jag med min ena svägerska till Jakobstaden. Jag skulle ju inte ha ngt utan bara fökja med som sällskap... lyckades det?? NEJ DU! :D Vid Loppishallen hittade jag en Reima byx-jack dräkt till vintern åt M för hela 7(!!!) € :O :D d va ett riktigt fynd det:) Lite sliten på knäderna och i baken... men till förskolan duger den mer än väl :) Jackan ser ut som ny :)





Även nya gymnastik skor till mig sj fick jag handlat åt mig, så nu behöver jag inte vara rädd att "flyga" över brädan på step-up istället för att stiga upp på den :D Snygga till skapligt pris... och dom var som gjutna på min fot direkt! :)


På lördagen var M & jag till Åvist på ett "skönhets"party... om man nu kan kalla d så :P AVERA tror ja d hette :D Men d var nu en massa hudvårdsprodukter... dom flesta av produkterna innehöll aloe vera :) Enda jag köpte vad handkräm som ja tänkte testa åt M sen i vinter när hennes händer börjar torka igen :/ eller, iår ska vi börja smörja före dom torkar ut så dom spricker och börjar blöda! Stackarn hade jätte sönder spruckna händer ifjol på vintern :( även J.s började visa sig bli lika... så vi ska kurera dom båda frön början iår :D

Efter att vi kommit hem från partyt bytte vi kläder på flickorna och städade upp oss lite för att sen återvända till Åvist :) Denna gång åkte vi till kusinerna och hälsade på :) länge sen tjejjerna har lekt nu p.g.a. att deras mor har börjat jobbat så finns d inte lika mycket tid :( MEN... dom lekte så dom alla 4 var alldeles genom svettiga :D och denna gången lekte dom utan bråk... d brukar inte lyckas, men nu var d så länge sen dom lekt så dom hann inte bråka ;) Vi föräldrar satt i soffan, drack en öl, pratade och hade det allmänt mysigt :),

(kusinerna i somras)


Vi kom hem från åvist ca ½10, och då skulle flickorna absolut äta upp d sissta som fanns i godispåsen... för d heter ju LÖRDAGS godis här hos oss, och det var fortfarande lördag :D Så d gjorde dom, och sen blev d dax för pyjamas, borsta tänderna och sen i säng :) Jag hade fixat en skaldjurspaj åt mig och F på förmiddagen... så den avnjöt vi i sällskap med ett vinglas medan vi tittade Beck - I stormens öga! :) En superbra film!!

Nu är F och kollar om han skulle hitta några duvor, han hade sett en hel del på ett ställe... så får se då om han kommer hem med ngt :)
Ca.½12 skall vi åka iväg till Loppishallen och fylla ett bord... F kommer oxå med, så det betyder ju då att vi åker hela familjen :D Hade inte han kommit med skulle bara jag och M åkt :P




När vi kommer från stan ska jag fixa wienershnitzel, klyftisar och brunsås + färsk grönsallad :D Kanske vi hittar på ngn efterrätt oxå... vem vet ;)


Ha det så bra alla min läsare tills jag skriver nästa gång!



Inga kommentarer: