måndag 13 september 2010

Denna stackars blogg...

Den lider! Men jag har inte haft varken lust eller ork att skriva på sisstone... barnen, den underbara sommaren och lingonskogen har tagit en hel del av min tid ;)

Kan inte börja berätta allt som har hänt sen sisst jag skrev... men något måste ja ju berätta :P

Melissa har börjat förskolan nu, det är svårt att förstå... inte e vel min "lilla" gumma så stor redan? :O Men tydligen jo. :) Hon trivs som fisken i vattnet i förskolan... förutom med vissa undantag, men det ska vi hoppas reder upp sig med tiden :)





En söndag i augusti så var vi på "Lostensvandring" :)

Nu undrar jag... hur många läsare vet vad lostenen är, utan att läsa vidare? Purmobor får inte vara med i detta :P

Här får ni lite information så ni blir lite klokare på vad jag skriver om :D




Även några bilder måste jag ju dela med mig av från vår vandring :)







Blåbär har vi hunnit plocka en hel del... borde ha lite på 20L i frysen, så nog skall vi vel klara denna vinter :D Även lingon har jag plockat... hela 186kg :D men dom har jag nog sålt... dom sissta 84kg fick jag hjälp av mamma att plocka :) *tack kära mor* Hon var nämligen här heeela förra vecka, och oijj va d var roligt! Mamma... du e bäst! Å tack för allt ;)*kram*

Vi var till Kokkola i Onsdas efter att Melissa hade slutat förskolan, där hittade vi nog en del... men d mesta lämnade nog i butikerna :/ MEN en "sticka"klänning + leggings och lite till fick vi nog hem med oss :)

I Fredas kom far hit... då blev d bastu bad och gonatt, ungefär :) På lördagen åkte jag, mor, far och tjejjerna till Jeppis. Fredric lämnade hemma och gjorde lite nytta istället för att springa på i stan :P Så nu har båda tjejjerna nya gummistövlar, och Josefine fick nys lenkkitossor :)

På söndagen åkte mor och far hem... och huset blev SÅ tyst! Melissa åkte till en kompis på eftermiddagen och lekte, jag var till K.järv och handlade lite och F&J skruvade i verkstan... och såhär såg J ut när jag kom hem ;)


Idag bokade jag även ett loppisbord åt mig, så på sönda ska det fyllas :) Så nu vet ja ju vad jag har att göra denna vecka:D

Ikväll ska jag på step-up, har anmält mig till en MI kurs... har inte varit på step-up på säkert 8-10år :O Så får se hur detta ska gå ;)

Nu anländer snart Melissa hem... och då ska vi ta och gå genom hennes kläskrubb, konstaterade i heljen att Melissa har växt en hel del på längden på sisstone och hennes hår har börjat tjockna! :D Mammas stora gumma

2 kommentarer:

Ina sa...

hande steinin va nu ingenting i jämförelse me Lisa-Moras ;D

Lite och Stor. sa...

Ina: nänå :P han e bare 16m hög XD men ingenting slår lisa-moras stosteinin! Han har ett nykelhål! Å he har itt losteinin:P