måndag 22 mars 2010

Börjar bli dax nu igen...

Ja, det är snart en månad sedan jag uppdaterade sisst... så d börjar bli dax, och mamma får som hon vill ;)
Kan ju inte börja berätta för en månads tid bakåt, så bra minne har ja inte... men senaste veckan och heljen ska vel lyckas :D
I måndas var vi till Lapu och åkte slalom, Melissa börjar vara super duktig nu, hon svänger bra och börjar även ha lite fart på :) Det var ganska kallt där i måndas, i.o.m. att vi åkte först en 5 tiden... Men bra gick d ändå :) Josefine och jag satt i bilen en bra stund med webasto på, så vi fick upp lite värme:)
Tisda - Freda va d jobb som gällde :P

På Torsdagen(?) elr var d Onsdagen så sökte ja fram skidorna åt Josefine... och hon var facktist ganska duktig att hållas på skidorna, det var ju facktist första gången :D



I Fredas kom mommo och moffa hit, då bakade jag brownies... + att vi fyllde Josefines 2års kaka till kalaset på lörda :)

På freda blev d även bastu och chips + tv :)

Lördagen gick i städandets tecken på förmiddagen, sen blev d dax för mat... Jag fixade noisetter i gräddsås, potatis, grönsallad och majs :D*nami*


När vi hade ätit klart så började vi dekorera kakan... och vad annars skulle man sätta på den om inte "flöke":D Jaa... Josefine kallar Lilla My så, och det är en av hennes stora favoriter... den kommer på delad första plats med Tiger :D



(Ganska bra lyckades ja nog, eller vad tycker ni? :D)

Kl.16 blev det då dax för kalas, och denna gång fick vi även kusiner med familj som gäster... och det uppskattades :) Första gången dom har varit på ett kalas hit till oss sen Isabelle blev sjuk :)



Igår blev det då igen en Lapu resa, gäller att hålla igång nu när damen har blivit intresserad :) Och igår utvecklades hon ännu mera i backen, det blir bara bättre å bättre :) Övning ger färdighet;) Även jag kom mig i slalom-pjäxorna och fick åka några varv:) Det är nog konstigt... det sitter i benmärgen detdär med slalom trots att man inte har stått på skidorna på över ett år :D



När vi kom hem från Lapu gick vi bara in, drack lite och bytte handskar och sen ut igen. Flickorna pulkade, pappa åkte skoter... och lika så mamma:D Härligt att åka ut på en sväng och blåsa av sig :)
Sen när tjejjerna hade gott och lagt sig och Josefine äntligen hade sjungit sig själv till söms så blev det bastu bad för gubben och mig :) Josefine låg ca en halv timme och sjöng "bä bä vita lamm" före hon somnade :D


OBS. Fredric kom på igår när vi gick och la oss att Josefine facktist hade födelsedag igår :P Man blir bortvillad när man har kalas dagen före :D


Idag har vi varit till rdg med Josefine, så damen hade växt 6cm och gått upp 1,9kg på ett ½ år :O Så nu är hon 89cm ch 13 kg :D mammas stora lill-busa :) <3>


När vi -äntligen- kom oss från rdg så åkte vi via Åvist och pulkade med kusinerna en stund:) Eller kusinerna pulkade och deras mor och jag stod och pratade och tittade på busarna i backen :D

Nu är kaffekoppen tom, och jag tycker detta blev ett -lagom- långt inlägg, länge sen jag skrivit såhär mycket :)

Ha d bra min vänner!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har lyckast med "flöke"tårtan den ser smaskens ut synd att vi missa den. h u&l

Anonym sa...

Tårtan var säkert god! :) synd då ja inte slapp på kalaset :/ Josefine börjar vara en stor gumma hon också :)